Raport indywidualny „PBL in the Classroom” Berlin, sierpień 2022 r.

 16 sierpnia 2022 r.

 

Dla kogo?  nauczycielka - Ewa Bogusz
Co?
 kurs metodyczny "Project-Based Learning in the Classroom: Setup, Integration and Reflection"
Po co?
  nauczanie poprzez realizację projektów
Termin:
8 - 13.02.2022 r.  Berlin, Niemcy

 

 

Przygotowania: 

       Kurs został przygotowany przez szkołę Europass Teacher Academy. Wszystkie formalności związane z wyjazdem załatwiłam sama przez kontakt mailowy. Zakwaterowanie (przez booking.com) i przejazd również. Dokumenty wymagane przez Narodową Agencję Erasmus+ oraz ubezpieczenie wyjazdu zostały przygotowane przez księgowość szkolną.

 

Wrażenia:

       Zajęcia były prowadzone w 9-osobowej grupie. Międzynarodowe towarzystwo stanowiły cztery osoby były z jednej szkoły z Islandii, dwie Polki, dwóch Hiszpanów i jeden Czech. Pracowaliśmy różnymi metodami aktywnymi, również w formule open space. Nasza trenerka postawiła na współpracę, pozytywne myślenie i nieustanną informację zwrotną. Stworzyła atmosferę wsparcia i dzielenia się. Zabrakło mi "części eksperckiej" przygotowanej przez trenerkę, ponieważ właściwie do wszystkiego dochodziliśmy sami.

 

Działania projektowe po powrocie:

·   Zapoznanie pozostałych nauczycieli z metodologią PBL.

·   Wprowadzenie PBL na zajęciach. Metoda PBL pomaga rozwinąć wiele umiejętności miękkich potrzebnych w XXI wieku, takich jak: praca w grupie, synteza informacji z różnych źródeł, podejmowanie decyzji i branie za nie odpowiedzialności, planowanie i organizowanie pracy oraz odpowiednie zarządzanie czasem i dotrzymywanie terminów. Metoda ta uczy także sztuki argumentacji – formułowania  i wygłaszania swoich opinii. Pokazuje również, jak przygotować i wygłosić prezentację i, co bardzo ważne, budować pewność siebie.

·   Dopełnienie formalności po przyjeździe z kursu: certyfikat PO WER, certyfikat z kursu, Europass Mobilność, aktualizacja Europass CV, ankieta EUSurvey.

·   Rozliczenie z księgowością.